Trufle z brandy

Składniki:
- 100g gorzkiej czekolady
- 200g mlecznej czekolady
- 100g masła
- 100ml śmietany kremówki
- mała torebka cukru waniliowego
- 50ml brandy lub koniaku
- kakao

Na małym ogniu zagotuj śmietanę z cukrem. Czekoladę posiekaj i dodaj do śmietany razem z masłem, roztop. Zdejmij z ognia i wymieszaj z brandy lub koniakiem. Ostudź i wstaw do lodówki na co najmniej 4 godziny. Schłodzoną masę zmiksuj. Łyżeczkami nabieraj porcje masy i obtocz w kakao szybko formując kulki. Przechowuj w chłodnym miejscu.

Kiedy robiłam moje trufle wątpiłam, że to się może udać... masa wydawała mi się zbyt rzadka. O dziwo po zmiksowaniu schłodzonej masy stał się cud i masa stężała po kilku minutach od miksowania. Śmiałam się też po co w przepisie, z którego korzystałam użyto słowa "szybko"... czekolada bardzo się rozpuszcza w dłoniach więc faktycznie radzę się śpieszyć. Nie pozwól masie się rozpuścić bo tylko napsujesz sobie nerwów ale gwarantuję: ten smak jest warty każdego poświęcenia... 
Ja użyłam wedlowskiej czekolady. Ważne jest aby zawierała większą część kakao w swoim składzie...

Wydaje mi się, że moje świąteczne trufle zrobiły furorę więc szczerze polecam! :) 

Share:

4 komentarze

  1. ... właśnie miałam poszperać w necie w celu znalezienia przepisu na trufelki ( bo smaka mi narobiłaś poprzednim postem, a świąteczne słodkości już "wyszły" ), a tu proszę ... przepis, jak na zawołanie ... znaczy się, nieśmiała prośba została wysłuchana :D...
    ******

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno spróbuję:) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis zdecydowanie do wypróbowania :)
    wszystkiego dobrego w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń

Twoje słowa karmią mojego bloga. Dziękuję!